Sunday, June 10, 2012

Super-impose?

Kelmarin setelah tamat perlawanan Germany-Portugal,
saya terus menelusuri Lebuhraya utara-selatan memenuhi permintaan ibu saya untuk membawa dia ke jemputan Kenduri Kahwin anak rakannya di Shah Alam. Sampai di sana sekitar 12.30pm. Dari Kharkiv membawa ke Lviv di Ukraine sana (alam maya), saya teruih ke Shah Alam.

Perkahwinan tersebut di buat di sebuah hotel bernama De Palma Inn. Tempat duduk lelaki dan perempuan di asingkan, suatu benda yang bagus utk dicontohi (di kampung banyak dah buat, hotel tak pernah nampak pun sebelum ni).

Di meja saya kelihatan ada dua orang pak cik, maka saya pun joinlah mereka sambil meneruskan acara di majlis tersebut, macam biasalah, makan, dengaq ucapan, baca doa etc2.

Kemudian sampai lah kepada dialog yang berikut..semoga terhibur..bukan rekaan..ini betui2..

Pak Cik 1: Ramai yer tengok Najib turun Kulim aritu..tengok budak2 ramai..nampak lebih kurang Himpunan PAS Hijau apa tu..

Pak Cik 2: Hmmppphh..himpunan PAS tu ramai mendenyer..superimpose jer sume tu..biase laa nak tunjuk konon ramai yg sokong derang..

Aku (menyampuk, sebelum tu diam ja): Ehhh ramai betui pakcik..100,000 lebih kot..saya p pakcik..saya orang aloq setaq dan memang saya p himpunan hijau tu..

Pak Cik 1: Iye? betul eh? 

Pak Cik 2: Takdelah..photoshop je sume tu..biasela nak kasi nampak ramai..

Aku (sambil mengeluaqkan henpon dan tunjuk gambaq kat pakcik 1 dan 2): Habih tu takkan saya nak edit gambaq saya dalam ni? tadak gheja kot nak edit..kalau pak cik pakcik edit ka? Najib turun kulim tu, bajet dapat kumpui 28000, tapi 10000 pun tak sampai pakcik..saya kerja di kulim pak cik..ni kad kerja saya (sambil tunjuk kad entegris)..

Pak cik 1 angguk2
Pak Cik 2 diam bebai sambil usha pelik..

Aku pun beredarrrrrrrrr..puas hati.

Saya bukan kaki main photoshop, apatah lagi nak super-impose gambar saya sendiri..lawak betui..
kenapa saya nak super impose gambar sendiri? 

Wallahualam..nilaikan..ni saya p siang saja..tak kira malam lagi...


No comments:

Post a Comment