Wednesday, March 21, 2012

Ada Apa Dengan Melayu? Menjunjung Kerih atau Al-Quran?


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua.

Melayu, Melayu, Melayu.
Dari dulu sampai ke la, sikit-sikit melayu. Sikit-sikit melayu. Sana melayu. Sini melayu. Situ melayu. Sinun pun Melayu. Apa yang hebat sangat melayu ni? Tang mana gahnya melayu ni? Ada tulih dalam Al-Quran ka bangsa melayu ni? Ketuanan Melayu? Apa benda?

Tahukah anda, Melayu ini berhasil dari campuran pelbagai genetic bertahun-tahun? Dah lama daaaah. In the end semuanya berasai dari genetik Nabi Nuh AS. Nabi Nuh AS pulak mai dari Nabi Adam AS jugak. Semua mai dari benih yang sama.

Penyakit RACISM ni sebenaqnya mai dari SAPA? SAPA? Cuba teka. Adakah:
A)     Melayu sendiri
B)      Cina sendiri
C)      India sendiri
D)     Org putih sendiri
E)      Yahudi
F)      Arab
G)     Afrika
H)     Filipino
I)        Japanese
J)       Korean
K)      Mongolian

Yaa betui. YAHUDI. Kenapa Yahudi? Pasepa yahudi? Awat yahudi?

Melayu ni populasi seluruh dunia agak-agak berapa? Nak banding dengan umat Islam? Nak banding dengan Yahudi?

Mengikut kajian yang dibuat oleh sebuah buku, MENGAPA YAHUDI BERPRESTASI,
"Populasi Umat Islam sedunia: 1.5 billion orang
Populasi Yahudi sedunia: 14 juta orang.
Nisbah 1:107. Seorang yahudi: 107 muslim.

Sepatutnya umat Islam lebih maju kehadapan dengan numbers ini. Tapi kerana HUBBUN DUNYA, dan KARAHIYATUL MAUT, umat Islam dibuai angan angan kosong, malas dan tidak mahu tingkatkan kualiti diri.

Disebabkan faktor inilah, tak heran la umat Islam ramai tapi x mampu memberi warna kepada peradaban. KEKAYAAN SUMBER DAYA ALAM HANYA DIKUASAI DAN DINIKMATI OLEH PEMBESAR, RAJA ATAU SEGELINTIR BANGSAWAN UNTUK MENIKMATI KESERONOKAN FANA DAN MENINGKATKAN BUIH-BUIH KEHIDUPAN" - Dipetik dr buku MENGAPA YAHUDI BERPRESTASI.

Inilah yang dihadapi oleh Malaysia sejak sekian lama. Dan satu lagi faktornya, ialah:
"Golongan yang kuat menjadi tuan dan golongan yang lemah menjadi suruhan. Golongan yang lemah ini pulak merasa bangga apabila menjadi sebahagian dari golongan kuat yg berpengaruh. Golongan yg dijajah merasa moden ketika mengikut penjajah. Adat dan agama sendiri dianggap sebagai belenggu kemajuan. Agar kelihatan lebih moden dan mengikut trend semasa, ramai dikalangan masyarakat yg berfikiran sempit ini berusaha meniru cara budaya golongan mereka yg kuat dengan harapan mereka akan setanding dengan golongan kuat itu." Dipetik dr buku MENGAPA YAHUDI BERPRESTASI.

Dan ada lagi satu. Paling penting.
"Yahudi menganggap mereka adalah bangsa pilihan Tuhan (the chosen one). Ajaran Talmud telah melahirkan "manusia paling rasialis(bersikap perkauman) tetapi berorganisasi"."


So perjuangan bangsa ni tak lain tak bukan adalah ajaran Yahudi. Propaganda ni dah dibawak oleh Yahudi sejak sekian lama.

Buang la sikap hidup melayu, melayu sepakat, ketuanan melayu apa bala tu. Junjung kerih tak bawak makna apa, junjung Al-Quran besaq maqnanya disisi Allah SWT. Insap la Mahathir dan penyokong mahathir...sama2 kita bersatu sebagai Islam.

Di mana Melayu dalam cerita di atas? Tiada. Tetapi sikap racism itu, ataupun perjuangan perkauman, jelas dah memang mai pun dari Yahudi, dan diserapkan kepada semua bangsa bukan Yahudi terutama nya Islam supaya ummat Islam terpesong dari Islam sendiri, mementingkan semangat kebangsaan, sedangkan semangat KeIslaman saja sebenaqnya sudah cukup untuk memajukan sesebuah peradaban dunia.

Dan yang paling penting, dalam konteks seperti di atas, Yahudi membuat sedemikian rupa untuk memajukan bangsa mereka, iaitu bangsa Yahudi, menjaga keamanan, keselamatan, kemajuan dan sebagainya.

UMNO? Adakah mereka melakukan sedemikian rupa? Membela nasib melayu, menjaga ketuanan melayu, memajukan melayu? Ada ka? CLAIM buat memang la ada, tapi hakikatnya tak buat pun.
So kesimpulannya, UMNO ni lagi teruk dari yahudi, dan boleh dikatakan perancangan Yahudi ni Berjaya lebih dari target asai dia la, sebab dah la ummat tak terjaga, pehtu pakat dok pesong dari Islam habih.

So, baliklah kita ke jalan yang benar, jalan yang haq, bersatulah kita kerana Islam. Tiada makna apa kebangsaan di sisi Allah SWT.

Menjunjung Keris tiada Makna di sisi Allah SWT, Menjunjung Al-Quran tinggi darjatnya disisi Allah SWT.

No comments:

Post a Comment